čtvrtek 21. června 2012

Anna Karenina - trailer, informace

Joe Wright patří mezi mé oblíbené režiséry, kterých si nesmírně vážím. Na jeho některé projekty nejspíš nezapomenu nikdy. Odnesla jsem si z nich obrovský zážitek, tak silný na mě udělaly dojem, že jejich vymázání z mé paměti je takřka nemožné.

Jeho poslední film, mysteriózní thriller Hanna, se setkal s poměrně rozporuplnými reakcemi a průměrným hodnocením. Dnes je ale Wright zpátky ve svém oboru, u kterého prokázal, že dobová dramata mu prostě jdou. Pro jehou další projekt zabrousil do ruské literatury a jeho pozornost se obrátila k slavnému románu Lva Nikolajeviče Tolstého, k Anně Karenině.

Myslím, že není třeba zdlouhavě psát o čem jedno z největších a nejvýznamnějších literárních děl je. Těžko se bude hledat někdo, kdo o pojmu Anna Karenina nikdy alespoň neslyšel. Pro krátké představení, román Anna Karenina vypráví osudový příběh několika postav, které jsou navzájem propojeny a jejich dějové linky se velmi často protínají. Ať už se jedná o titulní hrdinku, která se pro svoji lásku a naději po životním štěstí rozhodla obětovat vše, co měla, či postavu Levina, který se po velkém zklamání odchýlí na venkov, kde se snaží najít podstatu života v obyčejných věcech.

Pokud ale čekáte klasické drama natočené podle knižní předlohy, na která jsme u Wrighta již zvyklí, tak jste na omylu. Traduje se, že se tento anglický režisér na poslední chvíli rozhodl o úplně jiném pojmutí svého nového počinu. Valná většina scén se natáčela na jednom místě, v opuštěném a trochu zchátralém divadle v Londýně. A vypadá to, že se jeho experiment vyplatil. Trailer vypadá naprosto úžasně a slibuje velmi kvalitní podívanou. Na scénáři se podílel Tom Stoppard, jenž obdržel cenu Akademie za scénář k snímku Zamilovaný Shakespeare, a s nádhernou hudbou přispěl Wrightův dvorní skladatel Dario Marianelli. A co se hereckého obsazení týče, ve snímku bude k vidění Jude Law, Aaron Johnson, Matthew MacFadyen, Alicia Vikander či "Wrightova herečka" Keira Knightley v roli samotné Anny.


Anglická premiéra Anny Kareniny je stanovena na 7. září a 9. listopadu by se měla uskutečnit premiéra ve Spojených státech. Do českých kin měl snímek původně vstoupit již v říjnu. Datum české premiéry bylo ale nakonec posunuto, a tak toto drama bude u nás k vidění od 6. prosince.

4 komentáře:

  1. Jak já jsem ráda, že se Joe vrátil zpět do Británie :-D On je prostě neuvěřitelný a stejně jako pro tebe, i pro mě hodně znamená a na každý jeho film se nesmírně těším. Trailer je neskutečně působivý, film vypadá úchvatně, ten vizuál mi bere dech, už teď mi to přijde jako umělecké dílo, na Joeovi si moc vážím toho, že je originální, že vše točí trochu jinak a vytváří si svůj rukopis, nečekala jsem, že to bude působit tak velkolepě a výpravně na to, že se to točilo v jednom divadle. Prostě úžasné a to čekání bude dlouhé.

    OdpovědětVymazat
  2. Jak já tyhle tvé články miluji. Tak pěkné čtení po večeru, fakt díky :)

    Jinak trailer je úchvatný a nemam co dodat, očekávám znovu snímek, který se bude rovnat Pokání, které režisér natočil. Nejvíce se těším na Keiru, která tyhle role umí a je to herečka velkého formátu. Sice to uvidíme až za dlouho, ale myslím, že i tak budeme pak s výsledkem spokojeni.

    OdpovědětVymazat
  3. Přesně tak, moc pěkně napsáno :)

    Abych se přiznal, tak ruští spisovatelé zrovna nejsou můj šálek kávy, ale na Annu Kareninu se těším už jen kvůli jednomu jménu- a tím je Keira Knightley, moje nejoblíbenější herečka (už od dob Blafuj jako Beckham), která mě zatím v žádné své roli nezklamala. A v dobových filmech jí to "sluší" snad nejvíc.

    OdpovědětVymazat
  4. Háretix, Ramirez: děkuju moc za pochvalu. :) a jak já si zase ráda přečtu chválu, přestože tyhle moje amatérské pokusy jsou jaksi... :D

    Jinak přesně jak říkáte. Na film se vážně hodně těším, a ten trailer mě ještě víc navnadil, i když nevím jestli to víc ještě šlo :D Joe Wright, Keira Knightley a Anna Karenina... už jen tyhle tři slova a já mám jasno :D Navíc Keira podává jedny ze svých nejlepších výkonů právě, když se Joe Wright ujme režie, tak uvidíme :)

    OdpovědětVymazat